Κυριακή 11 Σεπτεμβρίου 2022

Περιμένοντας το φθινοπωρο

 




Τις τελευταίες ημέρες, με αφορμή τα γενέθλια μιας φίλης που δεν είναι πια κοντά μας, καταδύθηκα σε ενα ντουλάπι γεμάτο παλιά μου χειρόγραφα όπου, μεταξύ πολλών άλλων βρήκα κι αυτά:



Ι. Το δωρο

Πήγα σε νησάκι να ξεκουραστώ 
κι όμως δεν κοιμάμαι κι όλο ξενυχτω.
Ύπνος δε με πιάνει όσο κι αν μου λείπει,
κανουν φασαρία της καρδιάς μου οι χτύποι.

Μέσα στο νερό χορεύουν τα ψαράκια
και παρατηρώ πως είναι ζευγαρακια,
μόνο σε μιαν άκρη δίπλα σ ένα αμπέλι
ένα καβουράκι τίποτα δεν θέλει... 

... ούτε ένα σταφύλι δεν κοιτάει να κόψει
έξω απ' τα νερά του, άντε να προκόψει!

Περπατώ στην άμμο πάνω στο λοφισκο
μα όσο και να ψάχνω δώρο δεν σου βρίσκω
κι ένα σκαθαρακι άλλαξε πορεία
στέκει, με κοιτάζει και μου λέει "Μαρια"!

Τι να σου χαρίσω; Ένα βοτσαλάκι;
Ένα δαχτυλίδι; Ένα κοχυλακι;
Τι να σου χαρίσω; Μια γαλάζια πέτρα;
Για να με πιστεψεις το σφυγμο μου μέτρα.

Τρέχω ν ανεβω σ' ένα μεγάλο βράχο
πάνω να χαράξω όνομα μικρό
κι ένα θέλω μόνο, μόνο εσένα να χω
σα σαλιγκαρακι που ζητάει νερό.

Βρήκα! Θα σου φέρω ένα τραγουδάκι
που να λέει μέσα κάτι αληθινό.
Πίνω στην υγειά σου τώρα ένα κρασάκι
μ έναν ποιητή πλανόδιο στιχουργό... 

... που γράψε για μένα για να βγει σωστός
πράγμα μόνο ένα: σου μεινα πιστός!

(Γραμμένο τον Αύγουστο του 1990 στην Παρο, σε μπλοκακι της δραχμής, κατά παραγγελία από έναν Άρη για μια Μαρία)



ΙΙ. Περιμένοντας το φθινοπωρο

Θ ανάψουμε σε λίγο τα φωτάκια
θα βγούνε ραντεβού τα χταποδακια
κι εμένα θα με πιάσει το μεράκι
που θα σε θυμηθώ σαλιγκαρακι.

Στη θάλασσα γυαλιζουν καθρεφτάκια. 
Μια μαγισσουλα με μικρά φτεράκια
βουτάει για να δει το πρόσωπο της
πριν πάει να συναντήσει τον καλό της.

Στο λιμανάκι κι αν θα σκοτεινιάζει
εμενα τώρα πια δεν θα με νοιάζει
και ξέρω πως αυτό το καλοκαίρι
εσένα μια βροχουλα θα σου φέρει.

Θα βγεις δειλά δειλά να μου μιλήσεις
και το σπιτάκι σου καλά θα το γυαλίσεις
κι οι δύο μικρές κεραίες θα κοιτάνε
εκεί που οι σταγόνες θα κυλάνε.

(Γραμμένο σε χαρτοπετσέτα εστιατοριου, μια απο τις τελευταίες μέρες του Αυγούστου 1990, στο λιμάνι της Νάξου περιμένοντας το βαπόρι της επιστροφης)











Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου